Türkiye’de final yaptı, dünyaya açıldı: 30 ülkeye satıldı

Dizi sektörüne dair yaptığı kulis yorumlarıyla gündemi belirleyen gazeteci Sina Koloğlu, “Adım Farah” dizisinin yurt dışı serüvenini ele aldı. Dizinin Türkiye’de final yaptıktan sonra 30 ülkeye satıldığını duyuran Koloğlu dikkat çeken bir detaya işaret etti. Türk dizi sektöründe ayakta kalamayan yapımların yurt dışında soluğu aldığını işaret eden Koloğlu şunları yazdı;

“2023 yılı ‘Star isimlerin final yılı’ diyebiliriz dizi sektöründe. Final yapan diziler soluğu yurt dışında alıyor. En son ve çarpıcı örnek Adım Farah. Arnavutluk, Litvanya, Romanya ve MENA ülkeleri dahil olmak üzere 30 ülkeye satıldı. En son İspanya’nın en köklü medya kuruluşu Mediaset Espana dizinin yayın haklarını aldı.

YERLİ DİZİ YAPIMCILARI: “BİZİ İÇ PAZAR DEĞİL, YURT DIŞI SATIŞLARI KURTARIYOR”

Yapımcıyı iç pazardan çok, dışarıda sattıkları ilgilendiriyor. Geçtiğimiz günlerde, Latin pazarının önemli buluşmalarından birinin gerçekleşti; ‘Content America’s’. Bu pazarın baş müşterisi, Türk dizi yapımcıları. Sektöre yönelik yayın yapan ‘TV Latina’ yapımcıları ve yöneticileri bir araya getirdi. Konu ile ilgili yazıya baktığımda ilginç ayrıntılar vardı. Türkiye içinde pek konuşulmaz bunlar. Yurtdışına çıkınca anlatır bizim yapımcılar. Gerçi onlara da pek soran almaz ya. Biz konumuza dönelim; OGM Pictures adına CEO’su Erdem Seçkin konuşmuş. TV Latin içerik sayfasında yer alan metne göre ‘Üretim yaptığımızda maalesef mali sonuç olumsuz oluyor. Dolayısı ile sadece Türkiye topraklarında satış yaparsak ayakta kalamayız. Ana hedefimiz Türkiye dışına satış yapmak’ demiş.”

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir